Peyronie (penis eğriliği) Hastalığı

14 Ocak 2020 by Miraç Turan0
peniste-egrilik-tedavisi.jpeg

Peyronie halk arasında bilinen adı ile penis eğriliği sorunudur. Erkeklerin yüzde üç ila beşi penis eğriliği şikayetiyle doktora başvurmaktadır. Penis eğriliği doğuştan ya da sonradan olabilen cinsel yaşamda kaliteyi günlük yaşamda ise özgüveni düşüren önemli bir sorundur. Sonradan gelişen eğriliklerde peyronie hastalığında peniste sertleşme sağlayan plakların kireçlenmesine ve penisin o yöne doğru şekil almasına yol açar. Penis eğriliği kaynaklı fiziksel sebeplerle ereksiyon sorunlarına da yol açar. Erken tanı ve tedavi bu anlamda önem taşır. Erken dönemde ESWT tedavisi çok daha hızlı çözülmektedir.

Penis eğriliği rahatsızlığı doğuştan değil ise bu peyronie hastalığıdır ve tedavisi ESWT yani penise şok dalga tedavisi ile mümkündür.

Peyronie hastalığında eğriliğin yönü yukarı doğrudur buda cinsel birleşmede sorun yaşatmaktadır. Ayrıca ereksiyon ağrılı bir süreç haline gelir.

Peyronie hastalığı (penis eğriliği) peniste bulunan kireçlenen bölge ne kadar aşağı kısımdaysa yukarıya kan gitmeyeceği için sertleşme sorunu ortaya çıkar.

Peyronie Nedeni

Bu hastalığının sebebi tam olarak bilinmesede cinsel ilişki esnasında ortaya çıkan minik travmaların neden olduğu söylenmekte olup kanıtlanmamıştır. Kişi prostat kanseri ameliyatı geçirmişse görülme oranı artmaktadır.

Penis eğriliği estetik olarak kişinin psikolojisini bozarken cinsel temas için gerekli sertleşme gerçekleşmediğinden partnerle sorunlar yaşanabilir. Kireçlenme seviyesi için doktorunuz tarafından talep edilecek ultrason gibi yöntemler kullanılır.

Peyronie (penis eğriliği) Tedavisi

ESWT tedavisi ile yani penise yapılan şok dalgaları sayesinde peyronie deline plakların (kireçlenmelerin) eritilmesi sağlanmaktadır.

ESWT tedavisi ağrısız ve yan etkisiz bir tedavi yöntemidir bu sayede hasta 15 dakikalık bir uygulama sonrası kalkıp gidebilir, günlük yaşamına devam edebilir.